POSUDICE ZA NAKIT - Napravite sami poklone za osmi mart

03/03/2017

Već dugo planiram da napravim posudice za nakit. Svim mogućim glinama i bojama sam se opremila još prošlog meseca. A evo mi i savršene prilike - stiže Osmi mart!

Sve naše drage žene poseduju gomile nakita, i imaju kutijice ili kutije u kojima ih čuvaju. Ali sve imamo one prstenčiće, minđuše ili broševe koji su nam omiljeni u datom momentu. Njih nosimo stalno, pa ih onda vucaramo po kući, kako bi nam uvek bili pri ruci, i nikada ne nađemo pogodno mesto za njih. Bar je to moje iskustvo. E pa, došlo je vreme za veselo i pastelno rešenje ovog 'problema'! :)



Razlika između paste za modeliranje i polimerne gline - prva se suši na vazduhu a druga u rerni. Obe dolaze u raznim bojama, ali ćete veći izbor boja naći polimernih glina. Masa ( pasta, glina ) za modeliranje se uglavom može naći u bojama gline (sivkasto bela ili boje cigle). Njena prednost je što se suši mnogo brže od obične gline ( moje posudice su se osušile za jednu noć ). Ali ako ste u žurbi, polimerna glina je definitvino bolji izbor za vas, jer joj je potrebno svega 10-15 minuta u rerni. Plus štedite vreme za bojenje. Ja sam ipak želela malo nežnije nijanse pa sam ovom prilikom odabrala masu za modeliranje. Postupak je prilično lak:

1| Razvijte glinu oklagijom na 0,3-0,5cm debljine.

2| Obodom činije ili modlom koju ste odabrali ( obratite pažnju na veličinu modle, ne bi smela da bude premalena kako bi nakit mogao da stane ) izvadite oblike koje želite.

3| Ako želite nepravile oblike, kakve sam i ja izabrala, pređite oklagijom preko izvađenih oblika blago iz nekoliko pravca. Imajte na umu da će se tada još malo istanjiti, pa u tom slučaju razvijte glinu na 0,5cm debljine na početku.


4| Kako vam posudice ne bi bile ravne, odnosno kako bi imale malo 'dubine', blago rukama podižite ivice sa svih strana ili prislonite izvađeni oblik na oblu površinu i ostavite da stoji 10ak minuta kako bi zadržao oblinu.

5| Sada je vreme za sušenje posudica u skladu sa uputstvom na pakovanju gline koju ste odabrali. Ako piše da se suši na vazduhu, a vaša rerna ima opciju ventilatora, bez uključivanja grejača, slobodno iskoristite ovu prednost.

Ako niste uspeli da nađete boje polimernih glina koje ste želeli, vreme je za farbanje. :)



6| Za bojenje akrilnim bojama vam nije potrebno razblaživanje sa vodom. Samo umočite četkicu direktno u boju i obojite vašu posudicu. Dovoljno je bojiti samo sa gornje strane. Donju stranu možete da ostavite takvu kakva je ili možda ofarbate u neku drugu nijansu i dobijete kontrast.

7| Kada se boja dobro osušila, vreme je za čarobni uljani marker - zlatni. :) Može i srebrn ako vam se više dopada. Dobro ga promućkajte (to je onaj sa kuglicom ) pa obojite ivice u zlatno.

8| Meni su ovako jednobojne za zlatnim ivicama prelepe, ali sigurna sam da bi bilo super zabavno dodati i tufnice, cik-cak linije, trougliće - bilo šta što vam padne na pamet. Pustite mašti na volju, dodajte ličnu porukicu vašoj dragoj ženi kojoj poklanjate posudicu, pa je tako svakog dana, dok skida svoje omiljene minđuše, iznova obradujte. :)